ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

Κατά το διάστημα Νοέμβριος- Δεκέμβριος 2024 οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου μας υλοποίησαν τις ακόλουθες δράσεις- διδακτικές επισκέψεις:

15-11-2024: Εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου. Το σχολείο λειτούργησε έως τις 09:40.

19-11-2024: Παρακολούθηση από τους/τις μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης της θεατρικής παράστασης: “Αίσωπος Φτου και Βγαίνω” του Δημήτρη Πλειώνη στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής. Ώρα αναχώρησης 09:00. Ώρα επιστροφής 11:15. Η μετακίνηση έγινε πεζή.

3-12-2024: Παρουσίαση πλανητών ψηφιακά από το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο – Planetarium on the Go, στον χώρο του σχολείου(08:30- 13:00). Παρακολούθηση ουρανού με εξωτερικό τηλεσκόπιο.

5-12-2024: Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης “Αίσωπος Φτου και Βγαίνω” του Δημήτρη Πλειώνη στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής. Ώρα αναχώρησης 09:00. Ώρα επιστροφής 11:15. Η μετακίνηση έγινε πεζή.

9-12-2024: Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της Ε΄ τάξης στο Εργοστάσιο της Δ.Ε.Η.- Α.Η.Σ. στη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής και στο Φράγμα της Γρατινής, τη Δευτέρα 9-12-2024. Ώρα αναχώρησης: 09:00. Ώρα επιστροφής: 13:00. Οι μετακινήσεις έγιναν με λεωφορείο.

11-12-2024: Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών των τμημάτων Β1 και Β2 στο ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας στον Ίμερο και στις Αλυκές Γλυφάδας Ροδόπης, στα πλαίσια υλοποίησης του περιβαλλοντικού Προγράμματος «Ωδή στ’ αλάτι … στην Αλυκή της Γλυφάδας».Ώρα αναχώρησης: 08:00. Ώρα επιστροφής: 13:00. Η μετακίνηση έγινε με λεωφορείο.

12-12-2024: Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών του τμήματος Δ3 στο Χριστουγεννιάτικο Θεματικό Πάρκο Κομοτηνής. Ώρα αναχώρησης 09:45. Ώρα επιστροφής 11:00. Η μετακίνηση έγινε πεζή.

13-12-2024: Επίσκεψη των μαθητών/τριών των τμημάτων Γ3 και Δ4 στο ΡΑΝΤΖΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ στο Μυρωδάτο της Ξάνθης (08:30-13:00). Η μετακίνηση έγινε με λεωφορείο.

17-12-2024:Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών των τμημάτων Δ1 και Δ2 στο Χριστουγεννιάτικο Θεματικό Πάρκο Κομοτηνής. Ώρα αναχώρησης 10:45. Ώρα επιστροφής 12:15. Η μετακίνηση έγινε πεζή.

19-12-2024: Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης στο Χριστουγεννιάτικο Θεματικό Πάρκο Κομοτηνής. Ώρα αναχώρησης 10:45. Ώρα επιστροφής 12:15. Η μετακίνηση έγινε πεζή.

 

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου 2024 Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

Τμήμα Β3:

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, και με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε συζήτηση και βιωματική παρουσίαση.

Αρχικά, έγινε αναφορά μέσα από συζήτηση για την αναπηρία και τη διαφορά των όρων «αναπηρία» και «άτομα με ειδικές ανάγκες», αλλά και για τη σημασία, που έχει η ευαισθητοποίηση όλων μας απέναντι στα άτομα που τη βιώνουν.

Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολουθώντας την παρουσίαση μέσω διαφανειών και προβολής βίντεο, ήρθαν σε οπτικοακουστική επαφή με τις περισσότερες μορφές αναπηρίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις δεξιότητες – δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία και στον τρόπο επιβίωσης τους, πάρα τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους. Καταληκτικά, με στόχο να βιώσουν καλύτερα τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, ζητήθηκαν από τους μαθητές, να προσπαθήσουν, να κάνουν κάποιες δραστηριότητες, κάνοντας χρήση μόνο το ένα χέρι: Δέσιμο κορδονιών, Άνοιγμα βάζου με βιδωτό καπάκι, Μοίρασμα τετραδίων και γέμισμα μπουκαλιού με φασόλια, κάνοντας χρήση ενός κουταλιού.

Τμήμα Β1- Μεστάν Εμέλ:

Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη Παγκόσμιας ημέρας των ατόμων με αναπηρία, ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Παρακολουθήσαμε βίντεο μικρού μήκους και κουβεντιάσαμε τις απόψεις μας. Στην πορεία διαβάσαμε τους κανόνες συμπεριφοράς στην καθημερινή επικοινωνία με άτομα με αναπηρία και επεξεργαστήκαμε τις καρτέλες ερωτήσεων «Εσύ τι θα έκανες;». Είδαμε φωτογραφικό υλικό με ανθρώπους που ζωγραφίζουν με το στόμα, χρησιμοποιούν τη νοηματική γλώσσα και τη γραφή  Braille. Προσπαθήσαμε με το βιωματικό τρόπο να καλλιεργήσουμε την έννοια της ενσυναίσθησης, αφού με μέσο το παιχνίδι, τα παιδιά μπήκαν στη θέση αυτών των ανθρώπων.  Στη συνέχεια  τα παιδιά επιχείρησαν να γράψουν το όνομα τους με τη χρήση ελληνικού αλφάβητου Braille. Τέλος διαβάσαμε παραμύθι για την διαφορετικότητα και καταλήξαμε ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και όλοι είμαστε ίσοι.Η δράση πραγματοποιήθηκε σε τρεις διδακτικές ώρες.

Τμήμα Γ3- Σερήφ Γκιουλσάχ:

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκε δράση στην τάξη Γ΄3 από την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξηςΣερήφΓκιουλσάχ, με στόχο τη γνωστοποίση των δικαιωμάτων και των δυνατοτήτων αυτών των ατόμων.

Σε πρώτη φάση οι μαθητές ενημερώθηκαν ότι η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία κι αν γνωρίζουν τί σημαίνει αυτό. Οι μαθητές ήταν εύστοχοι στις απαντήσεις τους και φάνηκαν αρκετά ενημερωμένοι. Πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή απόψεων και αναφέρθηκαν σε εμπειρίες τους. Στη συνέχεια με τη βοήθεια του λάπτοπ και του προτζέκτορα έγινε παρουσίαση (PowerPoint) από την εκπαιδευτικό για τις κατηγορίες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, για τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία και για το σεβασμό που οφείλουμε να έχουμε  απέναντι σε οτιδήποτε «διαφορετικό».

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024 υλοποιήθηκε μια δράση στο τμήμα Γ3. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης έγινε μια παρουσίαση στο PowerPoint και προβλήθηκε ένα βίντεο στο YouTube με σκοπό να καλλιεργηθεί στους μαθητές η ενσυναίσθηση και η ευαισθησία προς τα άτομα με αναπηρία ώστε να αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στην καθημερινή τους ζωή. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερώτησεις. Μετά την προβολή του βίντεο, μοιράστηκαν στους μαθητές κάποιες ζωγραφιές για να τις χρωματίσουν και ταυτόχρονα σε ένα χαρτόνι γράφτηκε το σύνθημα «3 Δεκεμβρίου – Μια ημέρα για όλους». Οι μαθητές αφού ολοκλήρωσαν τις ζωγραφιές τους, τις κόλλησαν στο χαρτόνι ώστε να δημιουργηθεί μια αφίσα κολάζ για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία η οποία αναρτήθηκε στον τοίχο της τάξης.Το μάθημα ολοκληρώθηκε τονίζοντας και πάλι πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος όλων μας για να υπάρχει ισότητα και ενσωμάτωση όλων των ατομών στην κοινωνία.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία «International Day of Persons with Disabilities» καθιερώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου. Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχέςτηςενταξιακήςεκπαίδευσης.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε συζήτηση και παρουσίαση οπτικοακουστικού υλικού από την Αναστασία Παναγιωτοπούλου ΠΕ25 – Σχολική Νοσηλεύτρια στο τμήμα Γ3.

Αρχικά, έγινε αναφορά μέσα από συζήτηση για την αναπηρία και τη διαφορά των όρων «αναπηρία» και «άτομα με ειδικές ανάγκες», αλλά και για τη σημασία, που έχει η ευαισθητοποίησηόλων μας απέναντι στα άτομα που τη βιώνουν.

Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολουθώντας την παρουσίαση μέσω διαφανειών και προβολής του βραβευμένου βίντεο “The Present” , ήρθαν σε οπτικοακουστική επαφή με τις περισσότερες μορφές αναπηρίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις δεξιότητες – δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία και στον τρόπο επιβίωσης τους, πάρα τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους.

Καταληκτικά, η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση που παρακολούθησαν τα παιδιά, μεταφέρει το μήνυμα του σεβασμού στη διαφορετικότητα και υπενθυμίζει στα παιδιά πως πρέπει να βλέπουμε με τα μάτια της ενσυναίσθησης και της αποδοχής.

 

Ο Διευθυντής

 

Comments are closed.