Υλοποίηση Σχολικών Προγραμμάτων κατά το σχολικό έτος 2024-2025

Τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2024-2025:

«Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»
Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας.
Μαθητές/τριες ατομικά ή ομαδικά κδημιούργησαν υλικό σχετικό με τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού, τα μέτρα αυτοπροστασίας, τις επιλογές διαχείρισης που έχει κάποιος είτε είναι θύμα είτε μάρτυρας ενός περιστατικού.

Δημιουργήθηκαν ηλεκτρονικές ιστορίες που αναρτήθηκαν στο safer internet στους ακόλουθους συνδέσμους:
https://www.storyjumper.com/book/read/177680051/67669d575779f
https://www.storyjumper.com/book/read/177819521/6766a43eee7f1#
https://www.storyjumper.com/book/read/177324381/676688f140fd8
https://www.storyjumper.com/book/read/177320981/6766980c3752b

Astro pi Mission Zero
Μαθητές/τριες μέσω του Mission Zero εκτέλεσαν τον κώδικά τους στο διάστημα. Το πρόγραμμα «έτρεξε» στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό τον Μάρτιο 2025. Τις εικόνες που δημιούργησαν, τις είδαν οι αστροναύτες/τισσες καθώς έκαναν τις καθημερινές τους εργασίες. Εξοικείωση με την προγραμματιστική σκέψη, ανάπτυξη καινοτόμων ιδεώνκαι δεξιότητες και ενίσχυση τις γνώσεων στους τομείς του STEM/STEAM.

Δημιουργήθηκε ένα μικρό πρόγραμμα γραμμένο σε γλώσσα προγραμματισμού Python για να διαβάσουν μια τιμή από τον αισθητήρα χρώματος και φωτεινότητας ενός υπολογιστή Astro Pi , το οποίο «έτρεξε» στο Διεθνή διαστημικό σταθμό τον Μάρτιο 2025.

«Πάμε όπερα;»
Βιωματική προσέγγιση στην προετοιμασία ανεβάσματος μιας παράστασης όπερας και εκπαίδευση τους στη σωστή ακρόασή της. Πραγματοποιήθηκε ομιλία, παρουσίαση και συζήτηση με καλεσμένη στο σχολείο υψίφωνο όπερας(σοπράνο) και παρακολούθηση παραστάσεων όπερας.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Η δική μας Λέσχη βιβλίου
Η λίστα βιβλίων καταρτίστηκε σε συνεργασία με την προϊσταμένη πολιτιστικών θεμάτων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν διαφορετικούς τρόπους γραφής και ασχολήθηκαν με αυθεντικά και ολόκληρα κείμενα. Επίσκεψη στην Τσανάκλειο Δημοτική Βιβλιοθήκη και διαδικτυακή συνάντηση με συγγραφέα. Υλοποιήθηκαν δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής, συζητήσεις για εξαγωγή συμπερασμάτων και παρουσίαση για τον/την επιλεγμένο συγγραφέα.

Δημιουργήθηκαν αρχεία σύγκρισης λογοτεχνικών κειμένων ανά συγγραφέα.

«Πεζοπορώντας, βελτιώνω την υγεία μου και έρχομαι σε επαφή με τη φύση»
Επαφή των μαθητών/μαθητριών με την πεζοπορία, με στόχο οφέλη για την υγεία τους, την υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής με περισσότερη κίνηση και τη γνωριμία με τη φύση. Πραγματοποιήθηκαν 2 πεζοπορίες στην ύπαιθρο, κυρίως σε βουνό, με την αρωγή του «Ορειβατικού Συλλόγου Κομοτηνής» και ενημέρωση από τον Ερυθρό Σταυρό για πρώτες βοήθειες σε περίπτωση ανάγκης.

Followgreen
Σχολικός Μαραθώνιος Ανακύκλωσης για 6η συνεχόμενη χρονιά από τον Δήμο Κομοτηνής σε συνεργασία με τη ΔΙΠΕ και τη ΔΙΔΕ Ροδόπης.

KIDS SAVE LIVES
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Α΄ Βοηθειών για σχολεία ευασθητοποίησε τα παιδιά, τα ενημέρωσε και τους μετέδωσε βασικές δεξιότητες που στόχο έχουν να προετοιμάσουν και να οργανώσουν κατάλληλα τη σχολική κοινότητα. Η θεωρητική εκπαίδευση των μαθητών/τριών πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω Webex και η πρακτική εκπαίδευση δια ζώσης, με τη χρήση προπλασμάτων, από πιστοποιημένο εκπαιδευτή της KIDSSAVELIVES και πιστοποιημένο εκπαιδευτικό του σχολείου.
«Ωδή στ’ αλάτι … στην Αλυκή της Γλυφάδας»
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας με επισκέψεις στον Ίμερο και στις Αλυκές
Γλυφάδας. Οι μαθητές/μαθήτριες συνειδητοποίησαν τη μεγάλη οικολογική αξία της αλυκής για τα
μεταναστευτικά πουλιά, και έμαθαν για το αλάτι και τη σπουδαιότητα του αλυκού
οικοσυστήματος.

«Οι Λαογραφικοί θησαυροί στο Μουσείο Ξυλαγανής» ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας
Οι μαθητές/τριες προσέγγισαν νοητικά και συναισθηματικά, τα αντικείμενα του λαογραφικού μουσείου και διαμόρφωσαν ορθές αντιλήψεις και στάσεις σε σχέση με το χώρο, το ρόλο και τη
χρησιμότητά του.

Ηρθαν σε επαφή με τη τοπική τους ιστορία, τον πολιτισμό, την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου και διαπίστωσαν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στα εκθέματα του χώρου με το
σημερινό τους κοινωνικό περιβάλλον.
«ΕΣΤΙ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ» ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας
Οι μαθητές/τριες γνώρισαν στοιχεία για το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας και τη διαχρονική πορεία και ανέπτυξαν την ικανότητα να ανατρέχουν στο μακρινό παρελθόν και να εκτιμούν το ρόλο της αρχαιολογίας.
Συμμετείχαν σε εικαστική δραστηριότητα στο Αρχοντικό Ταβανιώτη στη Μαρώνεια.
«Τα αρχαία παίζουν κρυφτό» Εφορεία Αρχαιοτήτων Έβρου
Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τον σημαντικότατο αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσημβρίας, κατανόησαν την έννοια του παρελθόντος, υιοθέτησαν θετική στάση απέναντι στα μνημεία και έμαθαν ότι η ανασκαφή είναι ο κυριότερος τρόπος εύρεσης των αρχαίων. Γνώρισαν σε πολύ πρωταρχική μορφή, μεθόδους ανασκαφής και συντήρησης αρχαιοτήτων.
«Οι λιμνοθάλασσες της Ροδόπης» ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας
ΟΙ μαθητές/τριες γνώρισαν  την αξία και το ρόλο που επιτελούν οι λιμνοθάλασσες με την επίσκεψή
τους στο πεδίο και συμμετείχαν σε μια σειρά εργαστηρίων και παιχνιδιών με χρήση ειδικών τηλεσκοπίων. Ασκήθηκαν στην παρατήρηση πουλιών (birdwatching),την αναγνώριση και ταυτοποίηση ειδών.
Πρόγραμμα “Συναισθημαθαίνοντας: Αποδέχομαι και Εκφράζω τα Συναισθήματά μου”
Κέντρο Νεολαίας και Εθελοντισμού exagono. Οι μαθητές/τριες της Β΄
δημοτικού με τρόπο διαδραστικό και ευφάνταστο , εκπαιδεύτηκαν να καταλάβουν την αξία της ενσυναίσθησης και της έκφρασης των συναισθημάτων τους, που αποτελεί θεμέλιο για την ψυχική τους υγεία και ευεξία.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ/ΔΠΘ»
Πρόληψη του διαβήτη, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και
Πανεπιστήμιο του Εξωτερικού. Οι μαθητές/τριες μετέβησαν στο Πανθρακικό Στάδιο Κομοτηνής  και συμμετείχαν σε μέτρηση καρδιοαναπνευστικής αντοχής.

 

Comments are closed.