Στα πλαίσια της ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού, από τα τμήματα του σχολείου μας πραγματοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες:
Ε΄ τάξη:
Στα πλαίσια της ημέρας του σχολικού εκφοβισμού πραγματοποιήθηκαν κάποιες δραστηριότητες στο χώρο της τάξης. Στόχος να αντιληφθούν οι μαθητές πόσο σημαντικό είναι αυτό το φαινόμενο της νεανικής παραβατικότητας που παρουσιάζεται δυστυχώς στην εποχή μας ολοένα και συχνότερα. Η χρήση βίας μεταξύ μαθητών πρέπει να εκλείψει διότι προκαλεί φόβο ,πόνο, αναστάτωση.
Πραγματοποιήθηκαν
- Προβολή ταινίας
- Συζήτηση
- Εικαστική παρέμβαση
- Αναπαράσταση γεγονότος
- Ερωτηματολόγιο
- Δημιουργία αφίσας με συνθήματα
Τμήμα Α3:
Για τη σχολική ημέρα κατά της βίας έγινε συζήτηση μέσα στην τάξη και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο. Πριν από ένα μήνα περίπου είχε αφιερώσει και η κοινωνική λειτουργός κάποιες συναντήσεις της ομάδας του τμήματος για να μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό. Οι σύνδεσμοι για τα βίντεο που προβλήθηκαν είναι οι εξής:
Σχολική Βία «το παιχνίδι με τα μήλα»
StopBullying (Σταματήστε τον Σχολικό Εκφοβισμό)
«Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε»
Τμήμα Β1:
Παρακολούθησε δυο βίντεο σχετικά με την μέρα του Σχολικού Εκφοβισμού «Γύρω – γύρω μήλο στη μέση πορτοκάλι» και «Πέτρα ψαλίδι χαρτί». Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές με σκοπό την ενημέρωση για τις κύριες μορφές του σχολικού εκφοβισμού, τις αιτίες, τους ρόλους και τα συναισθήματα που δημιουργούνται και τρόποι αντιμετώπισης. Μέσα από τη συζήτηση τονίσαμε ότι αν και είμαστε διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι. Έτσι, καταλήξαμε ότι μπορούμε να κινηθούμε στον ίδιο χώρο, να περνάμε καλά, να συνεργαζόμαστε και να σεβόμαστε ο ένας τη διαφορετικότητα του άλλου.
Τμήμα B3
Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας, οι μαθητές του τμήματος παρακολούθησαν 2 ταινίες μικρού μήκους: «Ο Όλιβερ Μπάτον είναι φλούφλης», «Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί» και το παραμύθι «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε». Με αφορμή τις ταινίες και το παραμύθι, οι μαθητές αναφέρθηκαν σε προσωπικά βιώματα μέσα στο χώρο του σχολείου. Συζητήσαμε τρόπους τους οποίους είναι καλό να χρησιμοποιούμε ώστε να λύνουμε τις διαφορές μας. Τέλος οι μαθητές έφτιαξαν ομαδικά κολλάζ.
Τμήμα Γ1:
Έπειτα από συνεννόηση με την δασκάλα του Γ1, Κατερίνα Τακά, δημιουργήσαμε στο μάθημα των Εικαστικών του τμήματος, κατόπιν συζήτησης μία αφίσα 50×70 εκατοστά, με θέμα την πανελλήνια μέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Η αφίσα αναρτήθηκε στο διάδρομο του σχολείου.
Τμήμα Γ3 :
Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, αφιερώσαμε το πρώτο δίωρο σε σχετικές εκπαιδευτικές δράσεις. Την πρώτη ώρα παρακολουθήσαμε σε βίντεο την εκπαιδευτική ιστορία για το bullying «Ο Όλιβερ Μπάτον είναι φλούφλης» και ακολούθησε συζήτηση που αφορούσε το τι σημαίνει σχολικός εκφοβισμός, ποιες οι αιτίες του φαινομένου και πώς νιώθει ο θύτης το θύμα και ο παρατηρητής. Έπειτα τα παιδιά μοιράστηκαν προσωπικές τους εμπειρίες. Τη δεύτερη ώρα ανέλαβε η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης και ακολούθησαν: ανάγνωση του παραμυθιού «τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», συζήτηση -ανταλλαγή απόψεων και τέλος με αφορμή το παραμύθι και το θέμα του σχολικού εκφοβισμού ζητήθηκε από κάθε μαθητή να δημιουργήσει τη δική του ζωγραφιά και να στείλει ένα μήνυμα κατά της βίας.
Τμήμα Ε1 :
Συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό. Δημιουργία ppt κολάζ από τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος:
Τμήμα Στ2:
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο οι μαθητές του ΣΤ2 παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους «Οι τελευταίες πέντε ημέρες» στην προσπάθεια για ευαισθητοποίηση τους σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού. Ακολούθησε συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, εκφράστηκαν συναισθήματα, προτάθηκαν λύσεις για την αντιμετώπισή του. Η δράση ολοκληρώθηκε με το σύνθημα «Σκέψου, νιώσε, μπες στη θέση του άλλου».